dimarts, 3 de maig del 2011

CASTELL DE TORROELLA DE MONTGRÍ (Baix Emporà-Girona-Catalunya)


Al capdamunt del massís del Montgrí s'alça la figura emblemàtica del castell del Montgrí. Es començà a construir per Bernat de Llabià, governador de Torroella, el 1294 com a punt de control per un enfrontament entre Jaume II i Ponç V, comte d'Empúries, però les obres es van interrompre el 1301 sense acabar-ne la construcció, degut a la consolidació del poder del comtat de Barcelona envers al comtat d'Empúries.El castells de Bellcaire i del Montgrí encara es miren desafiants, tots dos són testimonis de la lluita aferrissada de la monarquia contra el poder feudal. La lluita acabà amb la incorporació del comtat a la corona, després d'ocasionar la ruïna de la comarca i la desviació del curs del Ter de la plana nord del Montgrí a la plana sud a la primera meitat del segle XIV. Aquesta desviació provocà la formació de les dunes continentals de Torroella.

En lo alto del macizo del Montgrí se levanta la figura emblemática del castillo del Montgrí. Se empezó a construir por Bernat de Llabià, gobernador de Torroella, el 1294 como punto de control por un enfrentamiento entre Jaume II y Ponç V, conde de Empúries, pero las obras se interrumpieron el 1301 sin acabar la construcción, debido a la consolidación del poder del condado de Barcelona hacia al condado de Empúries.El castillos de Bellcaire y del Montgrí todavía se miran desafiants, los dos son testigos de la lucha enconada de la monarquía contra el poder feudal. La lucha acabó con la incorporación del condado a la corona, después de ocasionar la ruina de la comarca y la desviación del curso del Ter de la plana norte del Montgrí a la plana sur a la primera mitad del siglo XIV. Esta desviación provocó la formación de las dunas continentales de Torroella.

6 comentaris:

elrincondeanita ha dit...

Bonita imagen y encuadre del castillo. Me encanta todo lo relacionado con la arquitectura, sobre todo castillos e iglesias...

Un saludo

Anna ha dit...

Anita, compartimos gustos, yo también soy una enamorada de la arquitectura, idependientemente de la época o el estilo.
Un abrazo.

Anònim ha dit...

Gracias por compartir este legado.
Saludos amiga.

Anna ha dit...

Un placer Roig, por cierto, tu nueva imagen me gusta "tropecientasveces" más que la que tenias.
Buen finde. Muak!

Balaphoto ha dit...

Excel.lent panoràmica, et felicito!!!!

Salut, Francesc

Anna ha dit...

Gràcies Francesc, una abraçada.
Salut i bon cap de setmana.